Hoppsan Kerstin!

I tisdags  fick jag nya recept utskrivna för så många hade gått ut / hämtat allt på dom. 

Jag kommer till apoteket igår  och ska plocka ut Alvedon, Naproxen (starkare än Alvedon och jag ska ta dom ihop med Alvedon för Bästa effekt ) och insulin. (Det va sista dosen igår)

När hon trycker i och fråga dom gamla vanliga frågorna ; *får jag byta till billigare, *ätit dom förut, ja alla dom där frågorna. Så säger hon, ditt recept säger att du får två burkar Naproxen och 6(!!) burkar Alvedon per uttag. WTF tänkte jag. Nåt måste ju ha blivit fel. 


Men nejdå, min läkare har skrivit ut 6 burkar Alvedon åt gången och fyra uttag, så hon har skrivit recept på 6×4=24 burkar. Men får “bara” 6 åt gången.. Helt rubbat! Men tar emot 6 burkar, Så slipper jag besöka ett apotek igen pga Alvedon brist iaf 😂 Tur dom håller till 2019 😉😜


Helt sjukt hur många jag fick ^^ men en sak är klar. Jag behöver inte gå runt och ha ont i onödan iaf. 😉 nackdel ; medicin skåpet är överfull med värkmedicin nu. 😕

Ha en bra dag så hörs vi snart igen! 

Leave a comment