Veterinären imorn! 

Imorn ska lilla lakrits till veterinären!!

Hon har med 99.9% skabb. 😱 Lilla  gumman! När jag skulle städa buren sist såg jag att hon tappat massvis med päls och va helt kal på rumpan! 


Pratade med smådjurs kliniken här i Helsingborg idag och fick en tid imorn vid 11. Då ska hon dit och kontrolleras. Och hon bad mig direkt att sätta lakrits i egen bur, så vi har fått tagit in våran gamla bur idag så hon har nånstans och vara tills vi vet vad som är fel och vad dom tycker vi ska göra. 


Tycker så synd om henne som är van att ha tre kompisar helt plötsligt ska sitta själv i en stor bur. Lilla hjärtat! ♥️😢 hon verkar inte alls att trivas ensam. Och inte konstigt, då dom är flockdjur. 

Får helt enkelt se vad dom säger imorn. ☺ hoppas ju såklart det är lätt att behandla och att hon snart får återse sina kompisar igen ♥️

Och hon hos veterinären trodde vi får behandla alla 6 eftersom dom delat filt och sånt. Så blir kul och städa ordentligt i båda burarna och behandla dom små liven. Vägde dom idag, vet ville ha vikter på alla inför besöket för  att kunna bedöma eventuell dos på medicin.
Nu borde jag sova. Ska vara där om ca 9 timmar, då ska jag lyckas somna, vakna och få i mig lite frukost. Får se hur de kommer gå 😉

Ha det bäst så hörs vi snart igen! 

Leave a Reply

