Helsingør t/r

Idag blev det ett besök i Helsingør med D och en kompis till mig. ☺️ 

Först kom dom hit så vi möttes upp, och sen körde jag våran bil till stan och D körde deras. (Dom är inte så förtjusta att köra i städer) på vägen mot stan va jag tvungen och köpa en macka. Hade inte hunnit äta frukost utan fick bli en ost och skink macka på Cirkle K. Dom hade tyvärr inte min favorit macka. (Skagenröra med extra räkor). Men men. Sånt händer. 😉 På gott humör ändå! 😁

När vi väl kom till hotellet så checkade dom in och vi var med upp och kollade hur hotellrummen såg ut. Och de va riktigt Nice. 😀 Sen bar de av mot Danmark, och då fick D köra. Är ingen fantast av att köra på och av båtar. Dock aldrig provat, men det tar vi en annan gång 😂

På båten bestämde vi oss för att INTE komma ifrån varandra som hände förra året 😅 Då kom kompisen bort från oss andra för han gick till taxfree.. Så idag gick vi efter varandra vart vi ön gick. 😂 såg nog inte kloka ut. 😜 i taxfree köpte jag choklad på över resan. Men den va inte ens god och inte nyttig alls för mig.. Men behövde socker för att hålla mig pigg och glad. ^^ 


Jag och kompisen + natur.. 

Väl i Helsingør åkte vi direkt till bycenter och kollade lite. Jag hade som krav att få gå in på butiken Normal. Och det fick jag 😉 Gick in en bit och sa att jag kanske inte köper något. Men handlade för 160 kr ungefär 😂 Typiskt mig! ^^ 

Jag älskar den affären. Dom har det mesta billigt. Dessutom är vissa saker sjukt billiga.. Jag älskar deras små parfymer. Köpt 3-4 innan och köpte fler idag. Kostar 10 dkk alltså 13 kr. 😊 och så blev det lite annat smått och gott. 😁 


Btw. Tvålen luktade awesome! 

Efter det var vi ner till Føtex, där skulle N köpa alkohol.. Han gick bananas på allt som fanns. Men han har tyvärr inte lärt sig att Danmark inte är så billiga längre.. Men blev en del ändå.. Otroligt nog köpte jag och D två flaskor med bubbel på 5% 😂 Tyckte dom såg hemskt goda ut. Och kostade bara 25 dkk. Så det blev våran shopping där nere 😂  När alkoholen va inköpt ville N hem så han kunde börja dricka. Men jag ville till Netto med. 😀 Så han fick allt följa med oss dit med, varken han ville eller inte. 😜😉

På Netto blev de ingen direkt shopping. Ville mest dit för skojs skull. Blev en burk med Pringles då jag behövde salt i kroppen. Sen drog vi bara mer en snabb sväng till hamnen innan vi åkte mot båten. Fast tog en extra tur dit, och blev tvungna att vända vid ett McDonalds. Och när vi skulle ut därifrån igen så råkade vi blockera cykelbanan för de kom en bil vi inte Såg först.. Och så kom det en gubbe på moped som pekade fuck you åt oss för det 😂😂 jävlar va klockren gubbe! 😂 skrattade gott åt det ett bra tag 😂😅😍

På båten tillbaka blev det lite shopping i taxfreen igen…köpte mig mer choklad. Eg sjukt onödigt! Men så går det ibland ändå.. 

Efter vi återkom till Helsingborg igen släppte vi av N och sen begav oss och köpte lite mat och när vi kom hem har jag bara slappat! ♥️ Såå seg efter Danmark 😅😴

Nu däremot ska jag sova. Ögonen börjar gå i kors 😅

Ha det bäst så hörs vi snart igen! 

Leave a Reply

