Sömnlös.. 

Jag som va så nöjd med min sömn! 

I en veckas tid eller va det är så har jag varit så sjukt nöjd med min dygnsrytm. Jag har somnat nästan direkt jag har lagt mig, vaknat av larmet vid 10 snåret och har då gått upp direkt och mått prima skinka.  Man mår så mycket bättre när man får rutin på saker och ting! 

Men ikväll är det omöjligt att somna. Beror garanterat på morgonen idag. Vaknade vid 9.45, tom före larmet på mobilen och gick upp. Kände jag var rätt seg och fortfarande sjukt trött. Men min blåsa ville inte jag skulle ligga kvar och slöa utan upp skulle jag. Lyckas slockna på muggen 3-4 gånger och inser att jag behöver sova iaf en timme till om det ska bli människa av mig idag. Gick och satte mig i soffan och funderade över beslutet. Men hann bara fundera i 2 minuter sen sov jag som en stock. Vaknade 13 (!!) av att mamma ringde. Hade då flera missade samtal jag inte hört. Helt galet! Så jag lyckades somna om och sova i 3 timmar till. 

Hela dagen har jag gått runt som i en dimma  och knappt vetat vad jag heter. Planen var att städa lite här Hemma och dammsuga och så. Men allt har bara runnit ifrån mig. 😦 knappt fått gjort ett skit. Har fått i mig mat och svarat på ett enda brev.. Hjärnan har inte varit påkopplad alls. 

Och nu är klockan över halv tre och jag har inte lyckats somna än! Vaffan! Jag som va så nöjd att jag fått rutin på min bråkiga sömn igen! 🤔

Nu ska jag iaf lägga ner telefonen och tvinga mig själv att sova! Klockan ringer 10 som vanligt imorn.. Får städa och handla imorn istället.. 

Godnatt och ha de bäst så hörs vi snart igen! 


Jag i förrgår (tror jag) när jag skulle sova ^^ 

Leave a Reply

