Jag har ett stort problem!

Och då menar jag ett stort problem..

Jag vaknar aldrig på morgonen! :O

Som du kanske vet så har jag fått ny sömmedicin utskriven för att kunna somna lättare på kvällen. Och visst jag somnar av dom och somnar gott som fan 🙂 MEN, jag vaknar inte av något alarm, eller samtal eller nånting. =/ Sätter folk på att ringa mig och sätter ett larm i kvarten från 9.45-13.. men vaknar inte av ett enda. Ett rent helvete.

Många tänker nog “det är bara och gå upp när larmet ringer”.. Ja det hade jag gjort om jag ens hade vaknat av det. D väckte mig imorse, men minns inte de förrän nu ikväll att han väckte mig och gav mig breven som kom på posten. Såg dom nu ikväll och har inget minne av att det har kommit. =/  Tar jag inte sömnmedicin så sover jag ändå hårt som fan. Men då somnar jag vid 5-6 på morgonen så då är de med tanke på tiden att jag sover så länge, men jag sov aldrig så länge för typ 2 veckor sedan. Varför gör jag det nu? :O Det är sjukt jobbigt för mig att hela dagen blir förstörd av att jag inte lyckas vakna. Inte ens av fysisk väckning! =/
Imorn ska jag iväg till gyn 14.00 och jag bävar för hur jag ska komma upp. Min plan är att jag kommer nog skita i att sova, jag kommer nog inte upp annars.

Jag lider verkligen av att inte vakna hur gärna man än vill. Vill gå upp 10 som jag alltid brukar göra, men nu kräver min kropp tydligen sjukt mycket sömn.
Jag menar, vakna mellan 13-15 är ett helvete! Jag vill ha lite dag och ljus! Men får inte mycket av det längre. =/

Vad är det för fel på mig? :O 
Och inte lätt och få tag i en läkare när man inte vaknar i tid..

Summasumaru; Jag babblar som en idiot, men jag har verkligen problem med att inte vakna i tid =/

 

One thought on “Jag har ett stort problem!

  1. Ett tips! Jag har haft samma problem som du när jag varit i perioder med dåligt mående(OBS säger inte att det är din orsak till att du inte kommer upp, men det var min). Just att jag faktiskt inte vaknade/hörde alarmen. Det enda som funkade, vilket dock kräver en hel del av ens partner, var att han såg till att få upp mig. Och då menar jag inte bara säga till mig att gå upp, jag är tydligen expert på att fejka att jag är vaken! Kunde prata med honom helt klart och tydligt från sängen innan han gick och sen vakna flera timmar senare och inte ha något minne av det haha. Utan han fick helt enkelt se till att jag var uppe ur sängen innan han gick hemifrån. Förstår att det är att kräva mycket av den man lever med, men förhoppningsvis orkar och vill D hjälpa dig ☺

    Like

Leave a Reply

