Du är för ung! | hba1c 

Läkarbesöket idag var ett stort skämt! 

När jag gick därifrån kände jag mig både kränkt och mådde sämre än före besöket..

Jag kommer dit och söker för mina sömn problem + ångest som plågar mig och gör att jag inte klarar av vardagen som jag gör annars. Enda jag fick höra vad jag än sa var “du är för ung för dom problemen”.. Eh, jag är 32 och har  haft dessa problem i många år. Men just nu är det värre. Och klarar inte av att utföra en vanlig dag. Hemma är min safe spot och här mår jag bra. Eller om jag är med någon ute. Men åka iväg själv känns sådär. Jag får ännu mer ångest och vill helst inte kliva ur sängen på morgonen om jag måste göra något. Bla malva, eller helt enkelt åka och handla själv. Jag gör det som behövs och inget mer. 

Och enda han sa var att jag är för ung.. I min ålder ska man inte lida av sömnproblem, inte ångest och absolut inte värk.. Depression tror  han inte att jag egentligen har och hade helst sett att jag inte äter antidepressiva.. Men han skriver ut dom för att jag fått det ordinerat på min förra vårdcentral/psyk.. Hans åsikt är att allt som hänt i livet ska jag bara glömma och gå vidare ifrån, man behöver inte tänka alls på dåtiden. Som ex idag, vi började prata om min pappa som gick bort -97. Han tyckte jag ska glömma honom och det som hände och gå vidare. Inget att tänka på.. Men hur ska man kunna glömma sin egen pappa? Och hur ska man kunna glömma vad som shändeden torsdagen för snart 20 år sedan? Det är något jag kommer bära med mig hela livet varken jag vill eller inte. Men enligt honom va de bara att glömma och gå vidare.. 😢

Han frågade om jag ätit något annan sömnmedel innan lergigan och jag sa att jag ätit propavan. Men det fick jag inte av honom för att jag återigen va för ung! Men jag fick utskrivet theralen istället. Droppar man ska ta oralt innan man ska sova. 

Han ansåg att mina problem är påhittade och att jag inte kan ha problem vid så låg ålder. 

Som sagt, jag kände mig både kränkt och illa behandlad när jag gick därifrån. På måndag ska jag ringa och be om att få träffa en annan läkare. Jag tänker byta bort honom. Man ska inte behöva må dåligt över en läkare. 

Tack och godnatt. Nu fick jag ur mig detta. Nu ska jag vika tre påsar med tummeltvätt. ☺️ Ha de bäst så hörs vi snart igen! 

PS, mitt långsocker (hba1c) hade gått ner från 92-82.😁 sträffadesköterskan en snabbis innan läkaren idag ☺️

Leave a Reply

