Du vet känslan… 

När man är gravid? Nej. Jag har faktiskt ingen erfarenhet alls av att vara gravid. 

Jag har en kompis som just nu är gravid och vad hon än säger så frågar hon frågor om hon kan göra ditten och datten under tiden hon är gravid.. Varför frågar du mig om vad du inte får äta eller göra under en graviditet när du har fött 3 barn redan och uppenbarligen väntat 3 barn…

Jag har tyvärr aldrig varit gravid. Jag önskar jag kunde referera till vad du säger. Men det är svårt för något jag aldrig upplevt. Dessutom vet hon om hur mycket jag skulle vilja bli gravid någongång. Och ändå ställer alla dessa dumma jävla frågor till mig som inte har den blekaste aning. Och dessutom frågade hon mig innan när man ringer mödravården för att skriva in sig. Och hur ska jag Veta det? Jag har varit på mödravården några gånger för preventivmedel. Men va för “jobbig” patient med min PCOs så jag blev skickad till gyn istället.. 

Förlåt om jag låter upprörd. Men få fråga efter fråga och att jag ska referera till hur illa man mår och hur ont man har i livmodern mflr. 😰 seriöst, behöver du fråga om råd vid din fjärde graviditet kanske du skulle ha stannat på tre? 

Men men.. Nu sova. Behövde bara få ur mig det här! 

Ha det bäst så hörs vi snart igen! 

Leave a Reply

