Julen 2016

Nu äntligen kommer inlägget om våran jul 2016.

Varit lite inaktiv med att starta upp datorn. =/ Känner även nu att jag har lite svårt och skriva med mina nya naglar på datorn 😛 haha

Julen började för mig redan den 21:e då jag åkte upp till mamma ihop med våran inneboende. Kom hem ganska sent till mamma så fick inte mycket nytta av just den 21:e. Mammas särbo kom även dit på natten.

den 22:e var jag hos synsam och försökte få lagat mina glasögon, men dom kunde tyvärr inte hjälpa mig på samma sätt som dom lovade på telefon.

Den 23:e valde vi att åka till Ullared och Gekås, och de var vi absolut inte ensamma om. 😉
Det var folk i princip överallt, men så hade vi “oturen” att vara där vid lunchtid.

Men jag fick köpt alla julklappar halleluja ^^ Tur och åka dit och få allt på ett och samma ställe. Djuren fick oxå en massa tillbehör. Dom fick nästan mer tid i varuhuset än de andra 😉 haha. Jag älskar mina djur! ❤

På kvällen kom min ena bror till mamma och så spelade vi Bingolotto som vanligt, ingen uppesittarkväll utan Bingolotto. ^^

På självaste julafton va det upp “tidigt”, de va meningen att vi skulle upp tidigt, men sov såklart för länge som vanligt, men hann göra mig redo ändå. Familjen va snäll nog och tog en annan grav före. Vi tänder alltid ljus på gravarna och ställer dit en blomma på julaftonsmorgon. Jag och D mötte upp min familj vid min pappas grav. Så var vi där, och sen vid en annan släkting , min gudfar och till slut min farmors grav (där ligger även min farfar, min farmors mamma och hennes man) Efter det åkte vi till min yngsta storebror och umgicks och åt vi våran standard jul lunch 🙂

Dopp i grytan och allt där till 🙂 Jag äter dock inte dopp i grytan och bruna bönor. 😉

Efter maten blev det den gamla hedliga paradisasken. 😉 Och på julen får man ta från de undre lagret :’) haha

Sen blev det Kalle såklart, men jag såg inte direkt nåt, jag slocknade i brorsans fåtölj och sov mig igenom i princip allt . haha. Mina brorsbarn slog på mig så fort jag snarkade. Jag va bara lite trött. 😉 Sen hem igen för en liten stund och sen iväg till nästa bror 😉
Ja, julafton handlar bara om att åka fram och tillbaka och äta massor. 😉 Jag var sjukt mätt efter lunchen och så visste jag att det var julbord som väntade bara några timmar senare. *pust stön stånk* 😉

När vi kom till andra brorsan så lagades det mat i parti och minut. 🙂 Jag umgicks med barnen och försökte få lilla S och godta mig. Hon och jag träffas ju tyvärr på tok för lite så hon känner inte igen mig när vi väl ses. Tyvärr nog 😦
Men jag lyckades och till slut gick jag och lillan upp till D och hennes brorsa och kollade hur det gick där uppe. 🙂 Och  S gick äntligen med på det. Men när jag skulle gå därifrån ramlade jag med henne i famnen, Mer finns att läsa på denna länken 🙂 här är om fallet

Efter det blev det julbord med massvis med mat, var fortfarande mätt sen lunchen men bara och pressa i sig lite till 🙂

img_3675

I min familj snålar vi inte på mat ^^ haha! Men så ser vi ut som vi gör med. Eller iaf jag 😂 Inte nog med all denna maten vi ätit hittills denna dag..Så skulle vi såklart äta ris-alamalta . 😉


Efter eller om dde va före ris-alamalta så spelade vi julklappsspelet. Vi hade med oss två klappar var och man fick med sig två klappar hem. ☺️  

Jag köpte en tomte och ett ljus i glas som mina  presenter. Tomten vann D efter att jag tjatat lite 😉 jag tyckte den va så himla fin! ♥️ jag vann två ljuslyktor ☺️ En uggla och en stor fyrkantig med text på ☺️♥️


Säkert visat dom innan, men så himla fina så visar dom igen 😉

Självklart fick jag en kalender för 2017 med brorsbarnen. Det är bästa julklappen var år! ♥️ Få ha sina brorsbarn på väggen ett helt år är guld värt! ♥️

Efteråt satt vi mest och slappade och umgicks och pratade ☺️ Sen skulle ungarna sova så vi begav oss hemåt igen. För att nästan direkt dimpa ner i sängen! Var så trött, och det brukar jag vara efter allt  julfirande.

Jag och D valde att åka hem mot Helsingborg redan vid lunch för att slippa köra i mörker..

På annandagen var vi bjudna till Eslöv, men jag hade så himla ont i min kropp efter fallet på julafton så jag låg utslagen på soffan hela den dagen.Tyvärr. 

Om nån dag kommer nyårsafton i ord med. 😀 

Ha det bäst så hörs vi snart igen! 

2 thoughts on “Julen 2016

    • Ja jag snubblade med min brorsdotter på armen. Hon är helt oskadd eftersom jag kunde kasta ner henne i sängen jämte i fallet. Dom sa inte mycket. Dom va bara glada att jag och lillan klarade oss ☺️

      Like

Leave a Reply

