När ska ni ha barn då?

Det är en fråga jag ofta möter.. Oftare än du tror.. 

Här är några saker du borde tänka på innan du frågar ;

  • Dom kanske inte vill ha barn?
  • Dom kanske inte kan få barn?
  • Dom kanske kämpar frenetiskt sen flera år tillbaka och ändå tar det sig inte?
  • Eller så kanske dom inte känner sig mogna med att skaffa barn än?

Jag är ganska less på den frågan, för jag och min partner vet varför vi inte har barn. Men det är eg bara vi och ett fåtal till som vet. Och så ni nu.. Och att få frågan hela tiden kan både vara påfrestande och jobbigt. Finns stunder då jag fått frågan och fått en stor klump i halsen och velat skrika ut varför vi inte har några barn. Och ibland när frågan kommer svarar jag lite svävande “det kommer när det kommer” eller “äh, de har inte blivit så bara

För en sak ska alla vara klara med. Alla kan inte få barn. Nu säger jag inte att jag tillhör en av dom. Men PCOs gör det inte lättare direkt att skaffa barn. Det kan finnas gånger man verkligen gör allt men de funkar inte ändå. Och så har man vänner som det räcker att gubben går in och skakar kalsongerna i sovrummet så är tjejen med barn. Eller dom som är helt oförmögna att ha hand om barn som föder barn på löpande band som socialen får ta hand om. 

Världen är bra orättvis! 

Att fortplanta sig och skaffa barn som ska få växa upp och leva vidare efter mig är eg meningen med livet. Jag vill att mitt arv sprids vidare. Och detta är min åsikt. Du behöver inte alls hålla med i den frågan. ☺️

Så tänk till före nästa gång du frågar om det inte kommer några barn.. 

One thought on “När ska ni ha barn då?

Leave a Reply

