Marsvinens dag 

Idag fick våra grisar städat 😉

Jag tog tag i och städa hela buren idag. Grisarna åkte över i våran lilla bur dom ska ha om dom ska åka nånstans. Fast vi har köpt den mest för att kunna ha dom i den när buren städas. 😊 Köpte den på Black Friday på  granngården.  Jättesmart och ha dom där i. Så dom slipper vara stressad när jag är och bökar runt i buren. 

Idag va den perfekt när jag tömde hela buren, så dom fick ha lugn och ro under tiden. Dock blev det inte så mycket lugn och ro. Grannarna borrade med hilti maskin i typ 2 timmar. Jag fick panik.. Men de är en annan historia! 😉 


Jag tömde allt, blev 2,5 soppåse med spån, hö och allt som var i buren. 😉 Tyckte dom behövde en helt ren bur 😁 och dom uppskattade “nya” buren. Har sprungit runt massor och låtit piiiip hela tiden 😉 mina små grisar! 

På bilden ser det ut som att jag kastade massvis med hö. Men det va blandat med spån där☺️ Inez och Asta hjälpte såklart till med att städa. Fast dom hoppade högt när dom började borra under så fick tyvärr  ingen långvarig hjälp. 😕😜

Såhär blev resultatet. Flyttade på brickan, den var nere i högra hörnet innan och det stora huset stod där brickan är. 😘 Det finns ett hus till, men det ligger i disken. Fick städa det då dom använt det till att kissa i ena hörnet 😉

Kom på medans jag skrev att jag måste ner till djur avdelningen på gekås när jag ska dit. 😜 Fast det låter dyrt samtidigt som det blir aproligt 😂

Nu ska jag fortsätta se på Wallander. D borde dyka upp snart med. 😀 

Ha det bäst så hörs vi snart igen! 

4 thoughts on “Marsvinens dag 

Leave a Reply

