Faaaaan!

Det var iaf mina ord när jag tog på mig glasögonen och kände att dom satt konstigt.. 

Och inte nog med det, när jag skulle ta av dom för att kolla felet så ramlade en skalmen i golvet.. 😦 Den var alltså lös.. Och jag fick paniiiiik! Fick fram mina reservglasögon och tog på mig dom, dom satt minst lika illa men jag såg iaf lite medans jag fick en lösning på mina vanliga..

Mamma ringde efter att jag hade skickat en bild till henne på dom, och hon föreslog att laga dom med superlim, hade själv tänkt och tejpa dom med sjukhustejp eller nåt sånt. Men tänkte jag får testa mammas idé och den funkade! 😀

Jag la lite superlim på den lilla pinnen som sticker ut och tryckte på skalmen igen, och väntade nån minut och sen satt de som berget igen! 😀 Tack Mamma för tipset. I kaoset att dom va trasiga tänkte jag enbart på tejp så jag var glad att någon gav mig ett förslag som faktiskt fungerade och som inte syntes. Tejpen hade ju helt klart synts 😉 Och säkert inte hållt alls lika bra / länge.

Jag är tacksam att dom håller ihop just nu, men vet att det kommer inte hålla i all evighet att jag har lagat dom med superlim. Nästa gång kanske jag får ta silvertejp 😉 haha. 

Måste kolla efter nya glasögon, dessa är på sista versen både med styrkan på glasen och nu skalmen.

Ha de bäst så hörs vi snart igen! 🙂

Leave a Reply

