Varför har jag en arbetsterapeut?

Det har jag oxå funderat på några gånger 😉 Men vet ju varför ^^

Som du kanske vet så har jag ett kedjetäcke och en sittbräda till badkaret. (brädan kanske jag dock inte berättat om). Om jag inte har berättat om brädan så kan jag berätta om den. kommentera om du vill veta..

Men nu ska jag prata om dagens möte . Vet att det finns nyfikna 😉

Hon skulle komma hit för att jag behöver hjälpmedel att vakna på morgonen. Kanske låter jättekonstigt och att de vore lätt och åtgärda.. Men tyvärr, jag har funderat och provat det mesta, men inget av det har fungerat. Men vi kom fram till att hon ska kolla upp om jag kan få prova på en väckarklocka som vibrerar i kudden när den ringer. Och den ringer högt som fan. Dom är gjorda för hörselskadade, men används även för oss andra för att ha lättare att vakna på morgonen. Som det är hos mig så kör jag ignore på väckarklockan, jag skiter i den och sover vidare. Eller så stänger jag av öronen så jag inte hör den.
vackarklocka
Fick veta för en del år sen när jag hade en maskin hemma för att testa om jag har sömnapné. Men de hade jag inte, men kurvan på hur jag sover var att jag har min djupsömn på morgonen och inte mitt på natten som man ska ha.
Det har ju såklart med saken att göra, Men jag kan inte leva hela mitt liv med att sova bort hela dagarna för att jag inte kommer upp.

En optimal tid för att mig att gå upp vore vid 9 på lediga dagar (alltså alla tills jag får ett jobb) och såklart vid den tiden jag måste när jag har ett arbete. Då får jag längre dagar och mer gjort 🙂 Som det är nu så vaknar jag vid 11-14.. Nånstans däremellan orkar min kropp att vakna till, dock sällsynt att jag är uppe innan 12 dom dagarna jag inte blir väckt av D eller ringklockan på dörren. (den vaknar jag av 9.5 av 10 gånger).

Nu blev det nog som vanligt en massa babbel, Jag är inget bra på att blogga och se på tv samtidigt ^^ Blir bara soppa av alltsammans! 🙂

Men summan av mötet ; hon ska kolla upp om jag kan få prova på en sån väckarklocka och sen får vi se! 🙂

 

7 thoughts on “Varför har jag en arbetsterapeut?

  1. Så du kan inte ens stå upp på knäna den stunden? Seriöst? Fruktansvärt!
    Varför gör de inte en gastric på dig så du kan gå o stå?
    (Alternativt går ner i vikt själv. )

    Like

    • Det handlar inte om vikten. Det handlar om att mina knän är slut, jag är född med sneda knän som inte har så mycket brosk kvar pga dom slits ojämnt. Det hjälper inte med magoperation utan det enda som hjälper är att byta knän. Vilket kommer ske i framtiden. Men jag är för ung än så länge för en sån stor operation.

      Like

Leave a Reply

