Lund | Eslöv | Shopping 

Idag blev det en liten tur iväg ^^ får passa på när D råkar ha en ledig dag..

Så vi tog oss en sväng till Lund. Vi skulle till rusta där. För rusta i stan hade inte saken jag skulle ha 😕 jag har tittat i veckor efter Dekorations kaniner. Och när dom gick ner i pris för nån vecka sen blev ännu gladare 😉 gå från 129kr till 49.90 gjorde inte saken sämre! 😉 Men självklart tog dom slut här i hbg, men såg att det fanns 10 kvar i Lund l förrgår. Och hoppades att det skulle finnas kvar idag då vi hade chansen att åka dit. ☺️ Sagt och gjort, efter frukosten imorse drog vi dit. Och Jajjemen dom hade kvar! (Kollade hemsidan innan vi åkte och det stod fortfarande 10 kvar)

När vi kommer dit så plockade vi på oss två förpackningar som jag skulle ha, tog även en snygg kruka som jag skulle ha till fimpar. Så det är lite snyggare ut på altanen än en gammal glasburk. Kommer till kassan och inser att kaninerna kostar bara 20 kr förpackningen 😱😱 och krukan likaså. Krukan hade vi koll på att den kostade 20 kr. Men absolut inte kaninerna.. Så när vi hade betalat och gått ut så bad jag D gå in igen och köpa tre paket till + en kruka till. ^^ alltid bra med reserver. Och kaninerna skulle ju slutas sälja. 😕 Så passade på!  

Vi kom hem med fem (!?!?!?!) paket kaninerna. Lovade bort en paket till mamma direkt 😉 

När vi hade packat in i bilen såg jag att det fanns Plantagen med i närheten. Och jag säker efter kaktus fröer. (Mitt nya projekt är och odla egna kaktusar). Men dom hade tyvärr inga utan rekommenderade mig att köpa på nätet istället.. 😕 Men vi tog en sväng runt där ändå  och hittade tomat plantor. 😱😍 så det blev två plantor med körsbärstomater. 😉 när dom inte klarar att stå ute på balkongen längre så åker dom in i köket. Och eftersom jag har behövt att kasta en jävla massa plantor här hemma det senaste (katterna har ätit ihjäl dom..) så såg jag att dom hade 3 gröna växter för 100 kr. Så fick bli lite nya och fräscha plantor till hemmet med 😍. 


Krukorna ångrar jag bittert att jag inte köpte fler av! Det blev ingen askkopp utan det blev krukor till växterna vi köpte idag istället 😉 och dom är såå fina! 💜 

Igår köpte vi även två blommor till balkongen 😉


Två vita ljung träd ihop med snyggaste krukorna! Vet inte vad det är med mig och krukor / blommor just nu, 😂 helt såld! 😉

  1. Och du som tycker jag shoppat mycket. Så ska jag tillägga att dessa pengar är inte bara jag som lagt ut..☺️😉

Efter vi var klara i Lund tog vi en snabb sväng till Eslöv för att säga hej och grattis till svärmor. Hon fyller år idag så vi tänkte passa på när vi ändå var i krokarna  😃  vi var på Bilmånsson först, men verkstaden hade tyvärr stängt.. Vi har problem med 12v fram.. Så får återkomma en annan dag istället 😆 

Blev en snabb vända in på Lidl med.. 

Smyckeskrin ska användas till pyssel 😉

När vi kom hem så stod M för maten och det blev pizza! 😍 Så jävla gott! Dock ätit det två gånger redan på bara några dagar.. Inte bra för hälsan och sockret. Men gott som få! ❤️

Nu ska jag sova lite. Dock inte jättetrött, men måste! 

Ha det bäst så hörs vi snart igen! ☺️

Leave a Reply

