Hoho! 

Då va klockan 01.42… 

Gah! Jag borde verkligen gå lägga mig tidigare.. Men när normalt folk gör sig redo för att sova så börjar jag plocka i hemmet, tömmer diskmaskinen och fyller upp den igen, m.m. 😜 Behöver jag ens atilläggaatt jag är en nattuggla utan dess like? 😂

Tänk om jag kunde ha samma energi på dagtid som jag har på natten? Då skulle nog hemmet glänsa från topp till tå.. Men icke då! När jag vill städa och fixa vill andra sova 😉 när jag däremot vill sova så vill andra jobba i hemmen 😂 En ekvation som inte är så lätt att lösa! Och jo,försök inte ens med att jag bara ska ändra mig.. Alla är vi olika. Vissa dags människor, andra nattugglor.. 

Btw, idag fick Jula ett besök av oss! 😃 Vi skulle ha belysning till vitrinskåpen. Och jag hade hittat billig och bra på deras hemsida. 


Det blev ett gäng av dessa, snarare 10 st ^^ behöver ha 8 i skåpen och sen har jag satt upp en i lilla hyllan och en till övers, men jag lovar, jag hittar garanterat en plats för den med. ^^ 

De blev såhär ;


Tänk att så billiga lampor kan göra så bra ljus 😃 Helt sinnes! 😉

Du skulle sett oss när vi skulle åka. 😂 vi var som småbarn som vill åka fram. Men här handlade det om vem som skulle köra vilken sträcka 😂 Jag vann och fick köra dit och D hem. 😜 båda vill verkligen köra varje sträcka! 😜

Nej nu måste jag sova! 😍

Ha det så bra så hörs vi snart igen!!

11 thoughts on “Hoho! 

  1. Varför går du inte upp tidigt så du somnar i “normal” tid? 🤔
    Gå upp när sambon åker till jobbet. Håll dig vaken under dagen. Somnar man bra sen.

    Like

    • För att att jag inte klarar av att gå upp tidigt. Eller jag klarar det, men somnar alltid på ett eller annat sätt under dagen. Igår satt jag och sov när inneboende kom hem..

      Like

  2. Din inställning är lustig. Så därför kan du inte jobba? 🤔

    Klart alla som jobbar också är trötta. Men då rör man sig så det trötta går över. Hur skulle Sverige gå runt annars? 😂

    Tror du behöver höra sånt här. För att ta dig i kragen och börja jobba. Eller ska du gå hemma o leva på socialen/sambon resten av livet?
    Menar väl!

    Like

  3. Är det inte Samhall som hjälper folk som har svårigheter att få ett vanligt jobb??

    Som gått hemma länge och ofta inte utbildade på gymnasie/högskola samt svårigheter i vardag på olika sätt?

    Vem var det annars som ska ge dig aktivitet att gå på om dagarna?
    pyssla och skapa på dagarna ihop med andra?
    För att få det sociala och regelbundenhet på dagarna.

    Like

Leave a Reply

