Jag använder djurtestat smink!

Och jag skäms inte nåt vidare över det heller för den delen!

Som alla vet så köper jag en del från Kina och det är mestadels med smink. Jag tycker om deras smink och det är billigt.
Även om jag har hört på flera youtubers och bloggar att dom testar sitt smink på djur beställer jag ändå.. Och mitt resonemang är ganska enkelt

Det är betydligt billigare i Kina. Jag köper hellre 10 läppstift för 9 kr styck (18 med frakten inkluderad) än 150 kr för ett här i sverige. Jag vet att i Kina säljs det inte äkta utan fejk varor, men det gör faktiskt inte mig nåt större. Hellre 10 i olika färger än 1 här i Sverige.
Men sen självklart köper jag nåt läppstift ibland i Sverige med, faktiskt ett (eller va det två?) på väg hem från Cocopanda just nu . Och jag vet inte om dom deras smink är testat på djur. Jag lägger inte sånt på minnet och bryr mig inte direkt heller!

På facebook för ett tag sen så var det en tjej som skrev att ni som äter kött och köper djurtestat smink är inte riktiga djurvänner.
jag är minst lika mycket djurvän om en som väljer att köpa smink som inte är testat på djur (vet dock inte vad dom testar på istället) och äter grönsaker och fejkkött.

Jag älskar både kött och smink och pengarna får avgöra i mitt fall.

img_0818

Detta är senaste jag har köpt och fler är på väg 😉 Som sagt, 9 kr är lite svårt att motstå 😉

Jag hoppas inte de blir krig för att jag köper djurtestat smink. Jag gör det av ekonomiska skäl. Inget annat 🙂

 

Ha det bäst så hörs vi snart igen ❤

3 thoughts on “Jag använder djurtestat smink!

Leave a Reply

