1 år <3

Idag är det ett år sedan jag tog mitt pick och pack och drog mot nya äventyr!

För 1 år sen idag så startade vi på Willys parkering vid 7 på morgonen med två släp och tre personbilar för att köra ner mitt bohag till skånelandet och Helsingborg. ❤

Jag minns hur exalterad jag var när vi körde ner, även om jag var trött som fan, vi hade lyckats sova ca 4 timmar innan det var dags och upp och iväg. Jag log hela resan och var överlycklig över att jag hade tagit beslutet att flytta utanför min comfortzone. Jag hade bara bott i Mark innan och nu helt plötsligt skulle jag bo mer än 20 mil ifrån min familj. :O Helt sjukt!

Under detta året har det gått upp och ner.

Jag har haft dagar då jag saknat min familj sjukt mycket och bara velat hem igen, medans andra dagar inser hur lyckligt lottad jag är som faktiskt tog chansen och flyttade ner.
Även om det vore smidigt och ha sin familj nära emellanåt, när man behöver hjälp med något. 😉 För vad man än säger, så ställer min familj alltid upp. Där jag bott innan har dom dykt upp om jag behöver hjälp med något, jag vet att dom alltid bara var ett samtal bort. Nu krävs det lite mer planering för att få hjälp med något. 🙂 Men det är ju ett val jag har gjort för att få leva det liv jag lever idag. 🙂 Så klagar inte på nåt sätt, men det är annorlunda att det inte bara är ett samtal som gäller för att dom ska kunna vara här antingen samma dag eller någon dag senare 🙂

Jag trivs som fisken i vattnet och har massa planer på hur jag ska göra om denna lgh, 1/9 är det ett år sedan vi flyttade in där vi bor nu! 🙂

img_0310Detta var samma dag, när vi lät katterna få gå fria, så stod dom och tittade på balkongen och undrade vart dom hade hamnat. ❤

I vilket fall som helst så jag tacksam att jag tog beslutet att flytta hit! ❤

1 år idag, och fler år ska det bli! ❤

Leave a Reply

