Det är inte häftigt!

Jag LOVAR!

jag talar om att tjuvröka i ung ålder och tycka att man är världens häftigaste människa. Men det är du inte! Du är häftigare om du är med i icke rökar gänget!

När jag var 12 år tog jag mina första bloss och det är något jag ångrar djupt, de hade varit mycket coolare och vara i gänget som satt inne på rasterna och pluggade. Okej, du behöver inte va med pluggnördarna, men du ska inte heller springa iväg och röka så fort du får rast.

När du har rökt så hjälper inte parfym, tuggummi och sånt som ska “hålla borta” rökdoften, för den sitter i vad du än gör. Föräldrar / vuxna blir än mer misstänksamma om du stinker parfym helt plötsligt, eller börjat tugga tuggummi varje gång du varit med dina vänner!

Jag satt på balkongen och faktiskt rökte för några dagar sedan och såg tre ungdomar sitta och huka sig bakom buskarna och rökte. Man såg direkt att dom va nybörjare. Dom spottade efter varje bloss (för de smakar illa) och dom höll ciggen på “Nybörjarvis”. Och jag tänkte skrikit åt dom att dom ska fundera på vad fan dom gör med sina liv.

Jag är 33 år i år och jag har rökt på heltid sen jag var runt 13 år, hade ett uppehåll på några veckor en sommar för massvis med år sedan., Och det är inte häftigt nånstans och lukta askkopp både i kläder och mun. Förstöra sina lungor pö om pö.. Få fula tänder som lossnar och ramlar ut, Få sämre kondis mflr..
Det är inte okej! Jag ångrar att jag började röka när jag gick på högstadiet, Jag önskar jag hade stannat inne med dom som inte rökte och stod och skrattade åt dom som rökte.. Men jag var dum nog och falla för grupptrycket och börja röka jag med..
Sen dog min pappa med och då var ett bra “stöd” och förstöra sig själv inifrån och ut genom att suga på en cancerpinne!

Ni undrar nog varför jag skriver det här inlägget? Men det är för att jag vet hur jävla dumt det är, jag vet att man ska inte börja röka.
Och jag vill sluta, men jag är så fast i skiten och har just nu inte motivationen och sluta. Vilket jag önskar att jag hade. Men jag hoppas få den snart så jag kan fimpa för all framtid!

skylt

Det var det jag ville ha sagt!

Ha det bäst så hörs vi snart igen!

Leave a Reply

