Hur ska jag göra?

Det känns som min sköterska skiter i mig.. 

Jag har högt socker som alla vet och försöker få ner det både med motion och medicinering och så självklart vad jag äter på dagarna. Det går sådär med tanke på att jag är beroende av socker och energidricka.. Men det är jag fullt medveten om att de är skit.

Iaf, hon har haft semester nu i 3 veckor så jag fick en annan sköterska som höjde min dos till måltider för att mitt socker ska gå neråt, men de har inte hjälpt, så ringde tillbaka i förrgår och min sköterska ringde upp mig igår. Hon ansåg att jag står på högsta dosen på den medicinen. Jag vidhöll att på fass.se står det att man får äta max 4mg per måltid och max 16 mg per dag, men hon vägrade ge sig och ansåg att 4mg per dag var max,så jag fick inte ta mer än till 2 måltider per dag. Fastän hon säger jag ska äta 3 gånger per dag och ta 2 per gång.. Jag får tyvärr inte ihop det.. Får du?

Men hon vill inte hjälpa mig med mitt höga socker innan efter semestern, Eller snarare, i mitten/slutet av augusti. Och så länge vill inte jag vänta! Men hon ger sig inte. Jag SKA bara vänta, för så farligt är det inte..
Men om jag blir orolig + alla runt mig för mitt höga socker borde jag väl ändå få hjälp före?
Jag är orolig över vad de kan ge för biverkningar att ha så högt socker. Vill hon ge mig insulin för att få ner det, så får de blir så, inte mer med det. Men att ligga med högt socker längre period anser ingen är bra.. Jag behöver få hjälp NU och inte om en månad.. (det är tom mer än en månad kvar)

Jag önskar hon tog mig på allvar och jag faktiskt fick komma dit och träffa henne och få en annan behandling än vad jag har i nuläget, för uppenbarligen så räcker inte den..

Ska ringa mig vårdcentral imorn direkt jag vaknar och får jag inte hjälp så byter jag sköterska eller vårdcentral. Jag önskar jag kunde få ner mina värden till semestern och slippa ha högt. Det är inte bara högt, jag är sjukt trött hela tiden pga det. Dessutom rekomenderar dom inte att man motionerar när det är högt för det kan skada mer än det gör nytta..

Jag är rädd för alla biverkningar det kan ge. Jag har ett stort bevis på hur det kan gå, och det är min pappa. Han dog av alla biverkningarna på sitt socker. Och jag vill absolut inte gå samma öde till mötes!

Jag ska iaf ta min kamera och gå ut lite och fota, hoppas få lite fina foton.

Ha det bäst så hörs vi! ❤

7 thoughts on “Hur ska jag göra?

  1. Borde inte din fars död göra att du verkligen, alltså verkligen slutar äta dumt och slutar helt med socker?
    Annars har du bara dig själv att skylla. Kan låta hårt men du gör ju inte allt för att bli bättre!!
    Inte konstigt sköterskan som du tycker inte bryr sig. Du bryr dig mer om att äta gott än huruvida du lever imorgon eller inte. Tyvärr.

    Borde de inte kunna skicka dig på nåt “läger” där de verkligen ger dig bra mat och får dig att motionera om du nu inte klarar det själv?
    Bootcamp eller vad det heter.

    Like

    • Ärligt talat förstår jag inte hur du ens kan skriva en sån kommentar? Du sitter och i princip önskar jag ska få problem och “dö” bara för jag är sockerberoende.. Nej de finns inga socker läger.. Men om du hade behövt ex sluta dricka kaffe eller cola. Hade du bara gjort det? om du hade de så är du fan inte dålig.. Jag är beroende av koffeinet i energridrickorna och jag vet att de är dumt och att man kan dricka kaffe istället, men jag kan inte dricka kaffe pga smaken..

      Like

  2. Men om du vet att det är skadligt för dig med socker, hur i hela friden kan du fortsätta med energidryck o socker? Den drycken är inte bra för nån.. Kan inte de runt dig stötta så att det inte finns något sånt hemma? O köp inte hem?

    Like

    • Jag är beroende = Jag får fruktansvärda smärtor i huvudet om jag inte dricker det.. Och jag är inte mentalt redo att leva med ständig huvudvärk i 1 veckas tid.. (Har slutat en gång innan, men var dum nog att dricka det igen..)

      Like

  3. Ärligt talat. Läs texten igen.. har inte önskat döden åt någon.
    Bara tycker att du borde sluta med dumheter som socker. Ha en helvetets vecka då är inte livet mer värt än så?
    Tycker det är tragiskt.
    Menade väl men du tolkar ju allt fel. Läs vad jag skrev igen. Du borde ta det på allvar och verkligen verkligen sluta med socker.
    Annars kommer du dö i förtid med stor sannolikhet tyvärr ju.
    Åk till någon släkting eller be din man att ta ditt kort så du ej kan köpa hem skit.

    Like

Leave a Reply

