Sockerkurva | Regn | Paket

Regnet de bara öser ner *sjunger*

Och det är drygt som fan, jag har ett paket och hämta på Ica , men har ingen lust alls att gå dit när de regnar. Kommer se ut som en dränkt katt om jag ger mig ut 😉

Jag hatar när paket inte kommer plats i brevlådan utan man måste gå till Ica 😉 Vilket i-lands problem jag har va? ;)haha!

Dessutom har jag varit i kontakt med Vårdcentralen idag, medicinen mot min diabetes fungerar inte alls som den ska. 😦 Jag ligger skithögt i mina värden efter jag slutade med victozan och började med Novonorm. 😦 Har legat runt 8-11 på morgonen innan när jag var satt på victoza, Nu ligger mina värden runt 15-16 på morgonen.. Heeelt sjukt! Igår kväll fick jag dessutom för mig att jag skulle testa innan jag gick och la mig, och då fick jag en smärre chock! Då hade jag socker på 21.2 *paus för chock* Ett rent helvete! Jag ringde vårdcentralen direkt imorse och hon sa till mig att göra en sockerkurva så jag får veta hur mina värden ligger efter maten och på fastande (morgonvärde).Sen skulle hon ringa upp mig på torsdag vid lunch så får vi se om hon sätter tillbaka victoza eller höjer min Novonorm, eller kanske både och.
Jag är villig att börja med min spruta igen, även om jag blir trött av den. Jag vill få ner mina värden helt enkelt! Så får de kosta vad de kosta vill!

Nu håller det faktiskt upp så funderar på om jag ska ta mig mot Ica och hämta paketet 🙂 Kommer dela med mig här sen vad som var i paketet, tyvärr var det bara halva, för det delleverades , men det är för de var från två olika firmor som samarbetar..

Ha de bäst så hörs vi! 🙂

11 thoughts on “Sockerkurva | Regn | Paket

  1. Kanske sluta med socker helt för din hälsa?
    Är inte det egentligen något du borde gjort för längesedan på vad jag försrår? Då kanske du inte hade suttit där du sitter nu.

    Like

  2. Kräver dom inte en lista på vad du äter? Regelbundet? Görs ingenting mer än att ge medicin? Inget motion på recept eller rehabilitering???? De bara ger sprutor och tabletter??????

    Like

    • Jag rör mig så gott jag kan. Men med ledvärk är de inget man kan göra var dag. Men nej ingen lista på mat
      + vara sockerberoende är inte lätt att bli av med. Jag har försökt massvis med gånger. Ja dom har gett mig medicin för jag ska få ner mitt socker som inte ligger normalt.

      Like

  3. Ledvärk kan man lätt få av övervikt och diabetes. Och att röra sig för lite. Om du verkligen vill sluta med socker och annat som förstör för dig så kommer du märka att du både går ner i vikt och mår.bättre. kanske slippa sprutor helt. O slippa Ledvärk. Försöker peppa.

    Like

  4. Börja med zink o magnesium det tar bort mycket sockersug//du jag tror du får börja med insulin för ditt socker är för högt//jag hade 18,3 o fick insulin insatt direkt o det är inte kul att ta sprutor fem ggr per dag,,och tänk på fäljdsjukdomar du kan få av för högt socker. Lustigt att du ej får träffa en dietist som lär dig att äta rätt,,du diabetes är ingen sjukdom att leka med/så tänk dig för med allt onyttigt du stoppar i dig,,du jag åt som dig men fick ändra om mina vanor o det går,,och man får synda mellan varven

    Like

Leave a Reply

