Erikshjälpen | synsam 

Nu kommer ett såntdär inlägg om vad jag har gjort idag ^^ vill ni inte veta så sluta läs här! 😃

Först tog jag och mamma bussen till byn och gick på Erikshjälpen. Brukar försöka passa på och komma dit när jag är här! 🙂 där köpte jag två böcker ☺️ först “vem vill bli miljonär”. En bok full med frågor man ska svara på. 🙂 velat ha en sån ett tag. Men inte blivit av. Fick nu tag i en för 20 kr. Och mamma köpte en likadan till sig ☺️

Sen köpte jag denna ; 


En bibel ifrån 1936. En riktig raritet! Kostade bara 10 kr så slog till! ❤️ jag är inte kristen på det sättet att jag går i kyrkan var söndag, men jag tror en del på vad som sägs i kyrkan och mår bra och är intresserad av vad som sägs när jag är i en kyrka på gudstjänst. ☺️

En drog vi vidare till Kinna. Mamma skulle prova ut nya glasögon efter sin senaste ögon  operation ☺️ så blev att hjälpa till att välja bågar och sånt. ☺️ hittade många fina men blev ett par lilaaktiga. 💜


Vi blev upphämtade i Kinna av en kompis till mig. ☺️ Han körde oss hem med en sväng in på Ica. 😜 gott och få skjuts, ganska drygt och bära på böckerna vi köpte på Erikshjälpen. 😉

Sen har vi gjort de gamla vanliga, lagat mat, hängt tvätt, vikt tvätt. Och nu ska jag börja packa. 😉 drar söderut imorgon 😃 äntligen hem till alla mina älsklingar i Skåneland ❤️💕

Imorn eller på torsdag tänkte jag blogga och visa er vad jag köpte på gekås. Men kom på nu att det vet ni ju redan 😉 var dock sjukt trött när jag gjorde gårdagens inlägg. 😉 men från imorn har jag datorn att blogga ifrån igen. 😃 

Ha de bäst så hörs vi! 

Leave a Reply

