Lovely day! <3 | Medicinbyte

Jag insåg precis att jag har en jävla bra dag! ❤

Solen skiner, jag sitter framför datorn med fläkten på och livet leker. På tv ser jag på Nationaldagsfirandet som var i måndags på SVT, Tur det finns SVT Play när man glömmer av och se på ett program! Eller var vi hemma då? Hmm.. Skitsamma, tur de finns när man inte ser programmet av en, två eller kanske tre anledningar 😉

Jag pratade med  diabetessköterskan för en stund sen för att få klart för mig hur nya medicinen skulle tas och så. 🙂 Och fick veta att den ska tas till varje huvudmåltid, och jag ska ta bort victozan, (sprutan).  Men ska fortsätta med mitt metformin som vanligt, alltså en tablett på morgonen. Och jag får inte öka på den själv hur gärna jag än vill. Syster är rädd att jag ska åka på dålig mage igen och må lika dåligt. Och jag pallar inte ha som jag hade de innan jag fick bytt. Då hade jag ständiga kramper i magen efter varje måltid och satt på toa i princip hela nätterna.

Men i vilket fall som helst så är jag glad att det finns ny medicin som jag ska ta och hoppas verkligen att det ska fungera lika bra och att jag inte blir lika trött som jag är idag. Dock är jag tacksam idag att jag faktiskt vaknade redan 11.20, de är tidigt sen jag fick medicinen. Jag hatar att må som jag gör idag. Jag vill vara den glada och pigga Ida som jag egentligen är, inte den trötta och griniga som jag är idag!

Nu ska jag avsluta här, göra mig iordning och åka mot maxi och möta upp D, vi ska handla och sen hämta ut ett paket från Ellos som egentligen skulle kommit imorn men kom redan idag! ❤ Yay!

Ha de bäst så hörs vi! ❤

Leave a Reply

