Då va de Lille lördag!

Och vad har jag gjort idag? 

Jo, jag startade dagen med att stressa till vårdcentralen. Såklart så vaknade jag inte av alarmet som jag skulle..*suck*

Men men, jag kanske ska berätta vad som blev bestämt!

Som alla vet så var jag hos läkaren i fredags, dock inte bloggat om de, (tror jag).. Och då visste inte läkaren vad han skulle göra åt mina problem. Det stora problemet är att jag inte kan vakna för att jag är så sjukt trött jämt! Så jag fick en lista av min sköterska som kom in och visade sig hos läkaren, då dom samarbetar om mig 😉 Och då skulle jag ta mitt blodsocker 5 gånger om dagen. behöver jag ens tillägga att jag ät tacksam att jag inte har det som vana? Är totalt sönderstucken i fingrarna.. 😦

Men idag, så var jag hos sköterskan, skulle egentligen tagit prover igår, men igår var en dag då jag var totalt omöjlig att väcka. Jag vaknade 14.. och vårdcentralen stänger 16.. Visst att det kan gå, men orka springa iväg så sent och behöva stressa. Dessutom spelade de ingen roll om jag tog dom på tisdagen eller onsdagen, så tog dom efter mitt besök hos min dia ssk idag. 🙂 Win Win situation.  😉 haha..

Iaf, så fick jag en lapp med tre olika preparat som finns som alternativ för min diabetes..

diabetes

Dessa tre 🙂 Det va dessa tre eller insulin.. Och jag såg på apotekets app att det finns Novonorm utskrivet till mig redan idag. Dom ska jag ta till varje huvudmåltid. :)Så 2-3 om dagen, beror helt på om jag äter tre eller om de bara blir två gånger. 🙂 Oftast tar jag något lätt till lunch. Och vet inte om jag ska ta tabletter då.

Imorn ska sköterskan ringa mig och berätta hur det går till och om jag ska ta bort nåt mer än sprutan och om jag ska lägga till något annat. Ja jag får alla ordinationer imorgon på telefon. Som vanligt. 🙂

På fredag kanske jag åker till mamma, beror helt på hur allt blir och så, vill gärna upp, men ekonomin styr som vanligt. 😦

Skitsamma, jag ska iaf avsluta här nu 🙂 Och gå sätta mig lite på balkongen 🙂

Puts o kräm!

One thought on “Då va de Lille lördag!

  1. Man vänjer sig att sticka sig i fingrarna,,tänk på om du blir gravid då får du sticka dig dagligen tills barnet kommer,,hoppas sockret nu går ner på dig

    Like

Leave a Reply

