Vad man möts av!

Idag när jag vaknade och en stund senare fick för mig att kolla kommentarerna så möttes jag av en del rätt “roliga” men samtidigt “elaka” kommentarer. 

Bla, så skulle jag inte klarar att ta hand om ett barn..?! 
Men då måste jag undra några saker, första, Hur skulle du känna om du fick samma kommentar själv?  Andra, hur f*n vet du att jag inte kan ta hand om ett barn? Har du sett mig ta hand om ett barn? Vet du exakt hur mitt liv ser ut och vad jag har för “skills” och inte?
Jag måste ändå poängtera att det gör ont och läsa en sån kommentar. Få barn är och har varit min största önskan sen jag var liten. Min plan har varit att jag skulle ha 5 barn, men jag är glad om jag får ett som det ser ut just nu. Pco och sånt skit, men de bryr du väl dig inte om?

Sen vad jag lider av för jag är så trött.. Tror ni inte min läkare har kollat alla prover? Bla så tog vi specifika prover för att kolla min sköldkörtel i vintras och B12 tas varje år med dom årliga proverna.  Vi får helt enkelt se vad läkaren har att säga om mig och mitt mående på fredag. Innan dess är det ingen ide att ens spekulera.
Det enda jag tänker på är , tänk om han tar bort victozan och sätter in insulin istället. Det är enda rädslan, men tar absolut inte ut något i förskott utan vi får se!! 🙂

Den dummaste kommentaren jag fått är att mitt socker inte är bra..!
Nej, mitt socker är inte bra, men du kanske kan se till de faktum att mitt socker låg på 14 för några månader sen, och numer ligger på 9 på morgonen.. Är inte det bra? Eller är de bara jag som är korkad och tror det?
För en sak vet jag, att ha 14 i socker ger värre följdsjukdomar än att ha 9.. Jag försöker ju såklart få ner det, men gå från 14 -5 vore ren katastrof, då skulle jag nog svimma av sockret! Dessutom har jag typ 2 och den är svårare att ta ner snabbt.. Det tar tid!

Men nu kallar maten!

Ni kanske tycker jag är världens bitterfitta som ens bryr mig,? Men då får jag va det!
Svara gärna om ni tycker jag har missförstått er..

17 thoughts on “Vad man möts av!

  1. Nä du är ingen bitterfitta/men va jag mena ang barn är att du inte vaknar av alla larm eller telefon /och det var inget elakt menat utan bara att du ska kolla upp din trötthet//men det jag tycjer är konstig att du kan vara vaken och göra roliga saker//sköldkörtelprov ska tas flera ggr för att få rätt värden,,

    Like

  2. Jag menade att vad är det för värderingar du isåfall kommer ge ditt barn?
    Att det är helt ok att gå hemma o dra benen efter sig. Dag ut och dag in. Aldrig jobba, aldrig göra rätt i samhället.
    Och din rökning, brist på motion och bra mat. Ungen kommer ha nikotin abstinens när den komme ut!!!!. Ska man hårddra det tycker jag det är ren misshandel.Och bli överviktig av dålig mat. Har förstått att du sällan äter grönsaker. Sådant går ofta vidare till barnen.
    Visst ingen kan hindras att skaffa barn. Tycker bara inte du är redo för det än.

    Skaffa jobb och gå ner i vikt,,bli av med högt blodsocker och äta ordentligt ocj röra på dig. Börja med det. Och sluta röka!!! Forskning visar att barn ofta får koncentration svårigheter i skolan om mamma missbrukat, tobak osv.

    Borde ligga o gorggos intresse också att du sköter dig innan barntillverkning

    Jag tror det är bra för dig att höra sånt här så du skärper dig. Du har då alla goda möjligheter att få ett friskt välmående barn med din man.

    Önskar er all lycka till. Ja det gör jag faktiskt !

    Like

    • Du vet vad diabetes 2 är? Det är inget man bara blir av med. Hon tar medicin o fått ner den mycket av det. Men att bli av med det helt går inte tyvärr. O onyttig mat. Vi lagar maten varje dag. Så så onyttig är den inte. Så tycker du klagar utan att veta vad du skriver om!!

      Like

    • Kopierar in min kommentar från förra inlägget:

      Vad jag mest blir nyfiken på är varför ni två tar till er så mycket av vad Ida gör eller inte gör? Varför stör ni er så mycket på det, känner ni henne och ogillar henne privat eller vad? Förstår inte varför allt sticker i ögonen på er.

      Jag pluggar heltid på ett skitstressigt program, jobbar extra upptill. Har en borderline-diagnos sen länge och fick även diagnosen depression nu nyligen pga ett missfall med komplikationer som jag gick igenom i höstas och har mått skit av. Trots det har jag lyckats hålla mig kvar i skolan och ta hand om det jag behöver ta hand om. Det gör att jag är stolt över mig själv, men inte fan gör det att jag börjar se ner på andra? Jag är inte Ida och kan därför inte sätta mig in i hennes situation, känna det hon känner. Bara för att jag klarat av att göra saker på ett visst sätt innebär det inte att andra fungerar exakt likadant.

      Kan inte ni som klagar bara back off, ni har ju inte med det att göra egentligen? Hon har ju professionell hjälp, tror nog att dom har hundra ggr bättre förutsättningar för att hjälpa henne än några anonyma skribenter på nätet..

      Heja dig Ida!

      Liked by 1 person

    • Hur vet du att vi äter onyttig mat? I detta hushållet lagas det mat 99 av 100 dagar.. Och grönsaker. Dom är antingen i maten eller vid sidan om. Men visst jag är ingen fantast av grönsaker och aldrig varit. Men jag försöker äta det jag gillar.
      Tror du verkligen jag skulle röka om jag blir gravid? Mitt motto är att Sluta om jag blir gravid. Missbrukat?
      Jag har konsentrationssvårigheter aka adhd men det betyder inte att min mamma har Missbrukat när hon väntade mig. Isåfall kaffe 😉
      Och att jag är överviktig,det vet du inte ens varför va? Eller känner du mig och vet min bakgrund på det? Annars kan jah ägna ett inlägg åt det om du vill?

      Like

  3. Det jag tycker är att ida mår skit o behöver ej arbetsträna/medans man läser att cancer patienter o väldigt sjuka måste tillbaka till jobb direkt,,och en ung människa ska väl fånmer hjälp en att få prata lute då o då,,,jag har ej enot ida/skrivit att hon borde bli fotograf för hon tar fina bilder// och att du är stor ida är ju för du tröståt när din far gick bort har jag för mig,,och dan diabetes2 går visst att bli av med//antingen gp operationen så man blir smal eller gå ner i vikt o motionera//typ 1 går ej att bota o hoppas verkligen inte du behöver insulin/det kan man gå upp i vikt av,,,men ida du har ju val i livet och det är bara du som kan fixa det ingen annan gör jobbet åt dig..jag med är en stor kvinna men försöker röra mig massa

    Like

    • Denna kommentaren känns som att du stör dig på min vikt? Jag är överviktig och det vet jag.. Man kan aldrig bota diabetes, men man kan göra sig symptom och medicin fri.. Mag operation är inget för mig.

      Like

  4. Diabetes 2 går visst att bli av med.!

    Ja jag känner flera riktigt sjuka bland annat en med en hjärntumör.
    Hon tvingas in i arbetslivet med en gång igen mellan behandlingarna!!!!
    Så nog borde ida tvingas ut i arbetslivet!
    Jättekonstigt att hon år efter år kan bara dra hemma och slippa undan.
    Spark i baken och ut och kämpa.

    Hur gick det med cvt? Fått svar? ????

    Like

    • Hur menar du då när du skriver att man kan bli av med det. För om du menat att lägga om maten o träna varje dag. Ja då har man kanske det någorlunda ok de dagarna. Allt beror på hur man är. Men om du tar semester från tänkandet på maten o motionen. Då är det tyvärr tillbaka. Så nej man kan tyvärr inte bli av med det. De forskar på det. Men de har inte hittat botemedlet än. Men kan ju hoppas för framtiden.

      Like

  5. Jag och de andra försöker få ida att vakna upp och inse verkligheten.
    Tror att hon behöver det.
    Så det ligger omtanke bakom. Faktiskt.

    Like

  6. Motion dagligen,bra mat och mycket grönsaker kan få ditt socker bättre//ida måste säga att jag tror du blir lat o arbetsskygg av att gå hemma/min bästa vän är precis som dig/har det ena efter det andra hon har ej jobbat på 15 år för hon skyller på sina krämpor,,och hon erkänner att hon är lat,, jag tycker verkligen du ska plugga till fotograf för du tar fina bilder/vi som gnäller på dig är för att du ska få upp ögonen att man måste ta tag i sina problem

    Like

Leave a Reply

