Så ock på Jorden!

En av dom bästa filmerna jag har sett på länge! 

Vi valde att se på film istället för att spela 🙂 Så gott och se på film nångång 🙂 Fick låna två filmer av mamma när jag var där. 🙂 Har Prästen i Paradiset kvar 🙂

Men en sak jag har funderat på, varför är min aktivitet det viktigaste i bloggen? Finns det verkligen ingenting som intresserar dig i min blogg?
Och gör det inte det, så är det enklare om du slutar läsa, för jag har inget större att säga om den, Förutom att jag är avskriven från den i väntan på läkarens svar på varför jag är så himla trött jämt.
Det är INTE normalt att inte komma ur sängen förrän 12-15 på dagarna, även om någon väcker en hela tiden och har miljontals alarm varje morgon och att mamma ringer 10-20 gånger och ändå vaknar jag inte…

Kan skriva ett längre inlägg om det en annan dag om ni vill? Kommentera om du vill se det!

På fredag ska jag till läkaren och hoppas hitta lösningen!

puss o kram

8 thoughts on “Så ock på Jorden!

  1. Tror folk störs sig att du kan göra så mycket hemma/du åker hit o dit,men sen orkar du inte arbetsträna två timmar om dagen,det går att få arbetsträna senare under dagen,,tänk om du skulle bli gravid hur skulle du klara av att vakna när den skriker..tror du skulle må mycket bättre av att komma ut bland folk,träffa nya människor,man blir mycket piggare då..ett råd kolla b vitaminbrist o sköldkörteln för din trötthet,

    Like

  2. Mamma ovan exakt vad många av oss tänker. Klart att det retar upp oss som varje dag jobbar.
    Bara undanflykter. Hela tiden! Tråkigt. Tror också att hon skulle få svårt att ta hand om barn med tanke på att hon inte ens klarar arbetsträning eller ta hand om sig själv, sluta röka och allt annat. Tråkigt men sant.

    Like

    • Varför inte vända på mynten o försöka lyfta fram det positiva? Jag tror på henne. Säker på att hon lyckas ta hand om barn. Hon vill mycket mer. Men när personer som du bara skriver negativt hela tiden. Så förstår jag att det kan kännas jobbigt. Tycker allvarligt du ska sluta o trycka på de negativa sakerna hela tiden. Du är som energitjuv!!

      Liked by 1 person

    • Jag har inte som rutin och lägga mig så sent. Men allt började med sprutan… Jag har inte varit såhär trött förut. Förutom när jag varit inne i en djup depression. Då brukar jag Sova 24/7.. Kommer svar på dom andra frågorna senare.
      Btw. Tack för du anser att jag inte kan ta hand om ett barn. Det värmer verkligen…INTE

      Like

  3. Jag menar inget illa men man måste ta tag i sitt liv ,tror du inte fler har deprission men den går över,vad vi menar att du inte kan ta hand om barn för att du inte vaknar ju

    Like

  4. Vad jag mest blir nyfiken på är varför ni två tar till er så mycket av vad Ida gör eller inte gör? Varför stör ni er så mycket på det, känner ni henne och ogillar henne privat eller vad? Förstår inte varför allt sticker i ögonen på er.

    Jag pluggar heltid på ett skitstressigt program, jobbar extra upptill. Har en borderline-diagnos sen länge och fick även diagnosen depression nu nyligen pga ett missfall med komplikationer som jag gick igenom i höstas och har mått skit av. Trots det har jag lyckats hålla mig kvar i skolan och ta hand om det jag behöver ta hand om. Det gör att jag är stolt över mig själv, men inte fan gör det att jag börjar se ner på andra? Jag är inte Ida och kan därför inte sätta mig in i hennes situation, känna det hon känner. Bara för att jag klarat av att göra saker på ett visst sätt innebär det inte att andra fungerar exakt likadant.

    Kan inte ni som klagar bara back off, ni har ju inte med det att göra egentligen? Hon har ju professionell hjälp, tror nog att dom har hundra ggr bättre förutsättningar för att hjälpa henne än några anonyma skribenter på nätet..

    Heja dig Ida!

    Liked by 1 person

Leave a Reply

