Narkoman? 


Nej nej. Det känns bara som det när jag tittar ner i min burk med kanyler och lansetter.. Känns helt freaky att just jag har använt alla dessa nålar och sticka i min kropp.. 

Tänk hur många lansetter det hade blivit om jag faktiskt hade bytt varje gång jag ska sticka mig i fingret? Typ 3 gånger så många.. Är rätt lat så använder oftast den som sitter i, om det sitter någon vill säga. Men jag använder aldrig  samma nål som någon annan har använt, inte ens om det är någon i min familjs. 

Ska nog tillägga att kanylen på sprutan byts efter varje gång, det är jag jätte noga med. Men inte lika noga vid blodsocker tagning. ☺️

Nu ska jag sussa kudden. Kände bara jag ville dela med mig av bilden jag tog idag när jag kastade min kanyl från sprutan ☺️

Btw, liten sugen på att köpa blodsocker mätaren man kan ha i mobilen. ☺️


Godnatt! 

Leave a Reply

