Vänskap / Umgås med folk

Jag tänkte jag skulle ta upp ett ämne jag har funderat länge på om jag ska skriva eller inte, Tänkte så de inte tolkas fel på nåt sätt. 

Men iaf, jag tar mod till mig, och kan alltid radera det om det tas på fel sätt.

Men som alla vet så valde jag i augusti -15 och lämna alla mina vänner och familj och flytta 20 mil bort till en stad jag kände i princip 2-3 personer. Men jag umgås bara med en och de är D, jag har inga vänner här nere.
Det både är jobbigt och inte, jag är ingen vidare social människa av mig och sitter gärna i min egen lilla vrå och ser på tv och chattar på datorn. Men det finns såklart dagar då även jag saknar att tillbringa några timmar långt in på natten med att spela och umgås med vännerna.
Som det är nu så spelas de inga sällskapsspel eller tv-spel ihop med vännerna. Utan det skedde innan jag flyttade.

En sak ska jag klargöra, Jag trivs jättebra här och det är inte de som är problemet. Men tänk om man kunde kombinera flytten med vännerna. Och ja jag har bara 1.5-2 timmar ifrån dom , Men det är inte samma sak längre, åka dit och umgås och spela massa spel och tjöta skit och sen åka hemåt igen.

Dessutom har jag alltid dåligt samvete när jag väl är i mark och hälsar på. Oftast kommer jag dit på fredag och åker hem på söndagen och har hela lördagen bokad till nåt med familjen, Åker oftast bara upp om det är någon aktivitet med familjen, såsom när jag var uppe på först 2 begravningar och 1 dop.  Då hinner man inte träffa sina vänner, för antingen är man trött som fan på kvällen efter man varit iväg, eller så har vi familjemiddag hos nån av oss i familjen, För att vi passar på att ses när jag ändå är hemma.
Dom träffar ju inte heller mig så ofta, Familjen alltså.. Mamma är här lite titt som tätt, men mina bröder har sina jobb och sina egna liv så dom kan inte bara åka hit, och det är enklare med mamma med, för hon kan komma hit när som och stanna så länge hon vill. (hotell dalhem är alltid öppet ;))

Får hoppas jag får tid med mina vänner och familj i sommar! 🙂 Ska försöka när D har semester och åka uppåt och försöka umgås med alla. Jag saknar ju mina vänner! ❤

Nu ska jag sluta skriva här och skriva CV istället, förhoppningsvis får jag jobb, men missar min semester som redan är bokad.

På återseende!

4 thoughts on “Vänskap / Umgås med folk

  1. Låter jobbigt. Men jag är söker på att om du börjar gå på din aktivitet så kommer du lära känna nya vänner som du kommer kunna umgås med.

    Du förlorar enormt mkt på att inte jobba!
    Förutom pengamässigt så allt det sociala!
    Vardagliga lunket där.
    Hoppas du lyckas ta dig dit snart.

    Like

    • Socialbidrag? Det går inte jag på.. Jag går på aktivitetsstöd/ersättning. Kommunen “tvingar” mig ja.. Men om jag inte mår bra. Ska jag tvingas gå då ändå? Jag ska till vc förhoppningsvis imorgon och kolla upp min trötthet..

      Like

  2. Jag TROR jag Vet inte men du har ju ADHD det snurrar runt i huvudet med tankar hela din vakna tid med intryck och saker om kring dig som musik tve fågelkvitter bilar som kör förbi ventilationsfläktar klockor som tickar osv osv det gör dig trött TROR jag. Om du börjar med ADHD medeciner så blir du mera fokuserad och piggare. Jag lovar dig! Jag vet att du inte bör ta tabletter för det men doktorn bör ju ha ett alternativ till dig. Du bör ju få leva ett normalt liv. Eller!?

    Like

Leave a Reply

