Wow! :O

Jag är fortfarande i chock! 

Förlåt för långt inlägg.. Såg nu att de blev lite längre än jag hade räknat med! 

Jag kanske inte har berättat det för er än, men jag har börjat gå ut och gå varje dag, försöker få en runda varje dag iaf, ibland hinns de inte med eller annat kommer i vägen.

Men.. Dom senaste dagarna (sen mamma kom) så har vi rört på oss varje dag, mamma är en “hurtbulle”.
Första dagen då vi gick i stan i flera timmar och fotade och höll på så gick vi runt 10 tusen steg, (vet inte exakt då jag inte kollat. :P) Dagen efter gick vi runt 4500,dagen efter de runt 5500, så vi ligger runt dom siffrorna vilket jag är nöjd med! Jag har satt som mål att gå runt 5000 steg per dag.
Och för er som kommer säga att de inte räcker, så JO, de räcker för MIG.
Jag är otränad, har kassa knän och kan inte gå hur mycket som helst per dag, men försöker och gå lite varje dag nu. När både jag och kroppen har vant sig kommer det garanterat bli mer, men de tar vi då ! 🙂 Skynda långsamt!

Idag har jag och D varit ute och gått, vi gick till Maxi, (först städade vi i flera timmar) Men tog bussen hem, då vi handlade lite tunga saker och så. 🙂 Jag hämtade ut medicin med, därför vi var på maxi överhuvudtaget. Btw, jag fick ut medicinen jag pratade om i förra inlägget!
img_4947

img_4939

Underbar bit på vägen till Maxi,gick på helt ny mark idag, D visade en väg jag aldrig hade gått innan. 🙂 Alltid kul och lära sig någon ny väg! Måste ju “klara av” och gå själv till affären utan och gå bussvägen. Det har nästan varit den enda väg jag klarat och gå själv innan! 😉

Jo, jag ska uppdatera er lite om mitt sockervärde.
Innan på mornarna har jag legat runt 12-14.5. Oftare runt 14.5 än 12.
Imorse när jag vaknade så hade jag 10.7 (!!!!!) Bästa jag har haft på lääänge! Och jag blev så sjukt glad! Mitt motto med min diabetes är att jag ska komma under 10 på morgonen.
img_4948

Som jag sa så gick vi till maxi, och jag har som motto varje dag och testa mitt socker efter promenaden för att se hur det har gått! 🙂 Och idag tog ja de som vanligt, och fick en chock! Jag var inte alls med på resultatet !
img_4946

Jag har nog inte haft så lågt socker sen jag fick min diagnos, eller då jag valde att säga upp all kontakt med läsk, godis. Då kanske, men inte vad jag minns själv!
men fatta känslan när man helt plötsligt ligger normalt  i sitt sockervärde!! Jag är så glad så jag studsar nästan runt! Nu jävlar är de upp till mig att hålla mitt socker på den nivån!

Imorn ska jag ner till stan och springa runt lite. 🙂 Ska ner och hämta in lite papper och lämna dom på ett annat ställe 😉 Går fortare än med posten iaf 😉

Men en sak är klar! Jag är såå glad!

4 thoughts on “Wow! :O

  1. När jag läser detta får jag lite tårar i ögonen av lycka. Att se dig så glad o att du kämpar o lyckats. Du är väl värd en eloge. Älskar dig grymt mycket o är så stolt ❤️😍😘

    Like

  2. Fan vad bra du är, heja dig! Och skit i dom gnälliga kommentarerna du får in här. Du känner dig själv bäst. Sätt upp dina egna mål för att må bra och försök följa dom. Beröm dig själv när du gör något som leder åt rätt håll, men straffa inte dig själv när du gör “fel”. Inget gott kommer av det. Förlåt dig själv och tänk typ “jag kan bättre, nästa gång väljer jag annorlunda”.

    Inser att jag nu gör exakt samma sak som dom som brukar klaga, berättar för dig vad du ska göra haha. Men hoppas inte du tar illa upp 🙂

    Like

  3. Heja dig!!
    Men sätt inte så stora mål på dig själv! Att gå 5000steg om dan är ganska stort! Jag har samma stegräknare som du, jag har som mål att gå 5000steg de dagarna jag jobbar alltså mån tis Tors och fredag! De andra dagarna jag kommer över 5000 är en bonus för mig!

    Du undrade för ett tagen i en video om råd och hjälp att få kontroll över godsakerna och socker! Mitt råd är att istället för att sätta en dag i veckan med godis typ lördags godis eller engegi dricka är sååååååå dåligt! Du behöver börja på ruta ett, då menar jag verkligen RUTA ETT! Börja med en dag i veckan som du inte får dricka energi dricka men äta en godisbit börja så några veckor.
    Ex måndagar får du inte dricka energi dricka men du får äta en godis bit och rästen av veckan får du äta och dricka som du brukar! När ett par veckor gått så ta bort godisbiten på måndagar och ät godis och drick dricka gör så några veckor tills du känner att nu är min måndag en sockerfri dag! Så börjar du med samma prossedur på tisdagar! Ta först bort engegi drickan ett par veckor och ät en godis bit osv osv osv
    När du känner att nu faller jag tillbaka att du vill ta en bit godis en måndag fastän att det är min godisfria dag så tänk inte på det utan fortsätt som om det aldrig har hänt!

    Gå inte ut och gå varje dag då tröttnar du på det! Sätt upp tydliga mål och rutiner! En bra sak är ju att du går ut på måndagar som är din första dag som du ska bli sockerfri. Lovar att du sockermättare går ner mera än 7,7 om du inte äter socker plus att du rört på dig!
    Tänk lååååångsiktigt och sätt absolut inte så stor press på dig själv!!!

    Like

    • Tusen tack till din kommentar! 🙂
      Jag blev så glad när jag läste den! Du gjorde min dag och peppade verkligen! 🙂 Tack för dom fina orden! Håller med dig fullt ut! ❤

      Like

Leave a Reply

