#Hälsoresa?

Vill ni läsa mer om hur det går för mig med promenader/cykling? Helt enkelt när jag rör på mig 🙂

Jag har bestämt mig nu för att jag måste röra på mig mer. Mest för mitt sockervärde och inte mig emot om vikten går ner lite med och man får in lite kondis i de hela med. Inte mig emot alls ! 🙂

Sen jag fick hit mamma har hon dragit ut mig varje dag och vi har gått massor. Dagen efter hon kom hit gick vi runt 7 km och 10tusen steg! Då va vi helt slut båda två när vi väl kom hem! 😉 Meeeen, mitt socker gick från 14-9.0 under den promenaden. Och de va sjukt bra, men då undrar jag, ska jag behöva gå så jävla långt varje dag för att få ner mitt socker ?
De borde finnas andra vägar och gå? Alltså visst fasen ska man röra på sig, men 7 km om dagen är inte okej för någon som är så otränad som jag är. Jag har inte det flåset som behövs till det. än..

Idag gick vi runt 6000 steg och ca 4.5 km. 🙂 Jag är stolt som få över det! Det trodde jag aldrig för en vecka sen att jag skulle gå så långt . Men det är kul och gå, speciellt när vädret är på topp och man har bra musik i lurarna. 🙂 Jag har musik på även om mamma är med, jag kör musik i ett öra så hör jag henne i ett annat. Måste helt enkelt ha rytmen från låten! 🙂

På tal om musik, ös på med bra låtar jag kan lägga i en promenadlista på min spotify! Behöver nåt med bra go i och gärna dunkadunk 🙂

Dagens socker efter promenaden, (hade ätit lite innan vi gick så borde nog väntat lite till innan jag tog det) och hur långt vi gick , stegen och hur underbart fint det är ute nu! 🙂

Nu ska jag kasta in huvudet i duschen, ska tvätta håret så de hinner torka lite innan jag ska sova ikväll. Så blir det en dusch precis innan sänggående, för annars kommer jag va lika varm igen om två timmar. Det är ganska varmt inne i lgh och ute med för den delen. 🙂

Hoppas ni vill läsa mer om mina promenader och resan mot ett bättre socker och förhoppningsvis lite viktminskning. Har skaffat mig en våg så jag har vägt in mig och kommer väga mig en gång i månaden eller nåt sånt tror jag 🙂

Ha de bäst! Så hörs vi! Hejrå!

One thought on “#Hälsoresa?

Leave a Reply

