Varför?!

Jag blir seriöst inte klok på mitt mående!

Jag mår bra , inget fel med måendet så sett.. Men tröttheten, den är inte bra! Sover hela dagarna och får inte ut ett skit av den.. Har ingen ork till att ta tag i nånting! =/
Somnar som en stock på kvällarna, (igår låg jag vaken kanske 20 minuter) sen somnade jag som en stock och sov till 14 (!!) idag.. Jag hade ställt massor med larm, men lyckades vakna vid 14 av mig själv.. Heeeelt sjukt! Blir rädd för hur jag lyckas sova som en stock i typ 12 timmar utan att vakna av alarm, mflr. Var uppe vid 9 på toa, men det va halvsovande..

Allt började med Victozan, (min nya spruta för er som missat det) och jag vet inte varför?!
Min SSK trodde inte de berodde på sprutan utan att jag har så högt socker hela tiden. Och de kan jag inte neka till.. Imorse va jag “nöjd” med mitt socker, då låg de på 13.1.. I förrgår när vi hade varit iväg hela dagen och gått runt 6000 steg och över 4 km.
Vill tillägga direkt att jag brukar inte gå så mycket på en dag om de inte är något speciellt så de va stort för mig, så slipper ni gnälla över det…
Iaf, hade inte ätit mer än 2 korvar på IKEA och sockret visade 14,1 när jag kom hem.. Why?!

Måste få nån j*vla ordning på sockret snart.. 😦 (Orkar inte vara ständigt trött och inte ta mig ur sängen..) Det ger ingen bra start på dagen att vara trött, för inte nog med att jag sover 12 timmar, jag gäspar hela dagen och vill sova hela dagarna..

I gruppen “Bolla Diabetestankar” på facebook tror många när jag berättar om mitt mående att jag behöver Insulin, för att få ner mitt socker. Iaf ett långtidsverkande så jag kan få vara piggare och orka mer! = Sänka sockret = bli piggare..

Bla, på tisdag ska jag starta på min aktivitet som jag ska ha på dagarna, och jag är rädd att jag inte kommer vakna i tid, inte orka ta mig dit, och det kommer jag bara förlora på, både socialt och ekonomiskt..

Och en sak, säga till mig att jag ska rycka upp mig när jag mår som jag gör är ingen bra idé, jag kan inte bara rycka upp mig, jag försöker allt, men de går inte.. =( Hur gärna jag än vill..
Det måste komma en lösning snart så jag får ett “skäligt” liv igen..!

Det blev ett inlägg med massa babbel.. ! Men ville dela med mig av mina tankar!

 

Puss o Kram, på återseende!
ILYSM

 

2 thoughts on “Varför?!

  1. Kul med aktiviteten!! Klart du fixar att gå upp i tid. Du och din partner får väl gå upp tillsammans och äta frukost ihop. Bra start på dagen.

    Tråkigt med ditt socker. Bra att du promenerar.

    Like

  2. Pingback: Min “aktivitet” | Välkommen!

Leave a Reply

