Livet med Victoza!

Och det enda jag kan gnälla över är att jag är så jävla trött hela tiden!

Sen jag startade med sprutan i fredags så har tröttheten smugit sig på. första två dagarna va helt okej, men sen.. Då slog de till som ett slag i magen. Mår bra, men tröttheten.. usch.. den hade jag gärna sluppit. Jag har försökt och ändå va aktiv, men de går bara inte.. Jag sover som en stock, däckar innan jag landar på kudden, sover runt 12 timmar i stöten och ändå trött. Går jag upp tidigare däckar jag på soffan istället. Som ikväll, däckade som en klubbad säl. Sov i 2 timmar helt utan förvarning. Fattade ingenting, men läste på fass sen att en av dom vanligaste biverkningen var trötthet. Och de kan jag skriva under på ^^

inte normalt och ständigt känna sig trött, och inte orka nånting direkt. Men måste ta tag i de, ska iaf åka till stan imorn och boka en tid på gyn, bla för cellprov.. Är snart 32 år gammal och har aldrig gjort ett cellprov.. Ja, ni får skälla på mig! Det är okej..

Jag har varit för rädd för det. Har fått för mig att det gör sjukt ont och gör ont i flera dagar efteråt.  Har du erfarenhet av det ? Hur känns det?
Men sen va de en gång jag ändå skulle på årliga kontrollen för min PCOs och ville dom skulle ta ett cellprov på mig när jag ändå gjorde gynundersökning, men dom sa de inte går och göra de där. Och de kunde gå om jag hade möjlighet att ta provet till närmaste barnmorska och fick iväg de med posten den dagen.. Men då hade posten redan avgått därifrån så de va inte så lätt 😛 Men såg nu på denna gyn mottagnings sida att man kan göra de på drop in på måndagar varje vecka. Så ska försöka få mamma och gå med mig dit nästa gång hon kommer hit. 🙂 Så har jag mamsen med mig 😛

Så snälla, så kommentera hur de känns att ta ett cellprov! 🙂

 

Ha det bäst så hörs vi! 🙂

3 thoughts on “Livet med Victoza!

  1. Som jag sagt innan, det känns knappt. De drar lite med en borste, den ser ut typ som en mascaraborste. Hade inte ont efteråt heller, men blödde lite i några timmar..

    Like

  2. Obehagligt ja men absolut inte ont, varken haft smärta eller blödning efteråt.
    Har gjort många cellprov då jag fick operera mig för cellförändringar 2011 så vart mycket tätare kontroller efter det!

    Do it!

    Liked by 1 person

Leave a Reply

