Det är kostsamt!

Att göra youtube videos!

Tänk er själva, ingen vill se en video gjord med en mobilkamera. Det blir kvalité som inte går att göra något åt , och ljudet blir oftast sjukt dåligt.

Då “måste” man ha en videokamera. Och dom är inte gratis. En videokamera kostar allt från 1000 kr till hur mycket man är villig att betala. En legria Mini som vi har är en av dom billigaste fish eye kamerorna. Jag vill ha just Fish Eye för jag älskar effekten och det ger en större bild där man ser mer av omgivningen runt mig bla när jag filmar. 🙂 vilket jag älskar.

Sen ska man ha minneskort med, de kostar, dock inte lika mycket men det är en kostnad 🙂 vill man filma mer måste man ha två. Och batterier , de behövs mer än ett. Man kan inte filma så mycket annars. 🙂 Men vi hade sån tur så vi hittade ett kit man kunde köpa till som kostade 399 där man fick med flertalet olika väskor och skydd + 2 extra batterier. 🙂 Hur bra som helst!!

Jag har en systemkamera som alla vet, men jag gillar inte riktigt att filma med den. Den är så stor o klumpig för den funktionen. Men den går alldeles ypperligt och fota med 😉

Men summan av kardemumman så älskar jag min kamera, mina extra grejer och framförallt filma till er! 😀 Jag filmar för min skull, men delar gärna med mig.

Men jag vet inte om jag kan dela med mig av dopfilmen, det är många där som jag inte tror vill bli publicerade på youtube och här. 🙂

Hoppas ni alla har en bra kväll. Nu kommer D snart hem då ska vi ge oss i World of Warcrafts underbara värld! 😉

På återseende! ❤

ILYSM!

Leave a Reply

