Läkarbesöket!

Idag var det dags för läkaren att säga sitt!

Det gick jättebra hos läkaren, jag har fått utskrivit ny medicin för min diabetes, fick utskrivit Januvia, ska även få sprutor.  Men de blir om ett tag när jag har ätit dessa ett tag. 

Han tog mig på allvar och ville verkligen hjälpa mig. 
Dem 9/12 ska vi även skriva en LOH och en remiss till obesita enheten i Landskrona för en gastric sleeve! Känns riktigt bra.  😊 fick dessutom träffa en läkare man inte behövde “tolk” till ^^ han var från mina trakter så jag kunde bre på med min västskötska ordentligt 😜

Han skojjade samtidigt som han tog mig på allvar och verkligen ville att jag skulle få bästa hjälpen! ❤ jag kände mig glad och hoppfull när jag gick därifrån!! Äntligen någon som förstod och lyssnade på mina problem! ❤

Dock ser jag nu på min apotekssida att det inte va de lättaste och få tag i medicinen! Den verkar inte va i lager på så många ställen! :/ så får hoppas jag kan få tag i den imorgon! Får helt enkelt leta vidare bland apoteken här i stan!

Sen togs de massa prover.. Igen.. Denna gången va det massa annat, bla inför min remiss om operationen.. 😊 och hon stack bara en gång och så funkade det.. Den andra stack fyra gånger och gjorde mig full av blåmärken!

Nu blir det sova och imorn leta upp ställen som har medicinen!

image

13 thoughts on “Läkarbesöket!

  1. Måste du inte helt byta levnadssätt då?

    Till exempel sluta röka, sluta ohälsosam mat och energidrycker o ist äta nyttigt och röra på dig?
    Annars hjälper ju ingen operation!!

    Like

  2. Jag menar. Om du inte kan sluta med dåliga beteende nu. O du försökt o försökt, vad säger att du inte går tillbaka till samma hjulspår sedan igen? Är ju en livsstil du har sen många år tydligen.

    Hjälp mig förstå.

    Like

  3. Ok. Kanske för att du inte la av med det som påverkar mest såsom energidrycker cigaretter o inte motionerade nog?

    Vad gjorde du för förändringar menar du?

    Like

    • Jag var helt utan energidryck i över ett år. Rökningen har jag inte lagt av med.. Jag går inte ner. Så enkelt är det.. Jag har varit överviktig sen 98.. Då dubblerade jag min vikt. Gick från 75 till 146 på ca ett år.

      Like

  4. Jag är ledsen men jag begriper verkligen inte!? En operation kan omöjligt vara lösningen!!
    KBT el att din kille har hand om ekonomin o ej låter dig kunna köpa skit vore ju ett alternativ också. För han vill väl att du ska leva länge och må bra?

    El såna där bantningspiller som gör en kass i magen om man missköter kost o motion?

    Like

  5. För att hindra dig att köpa dålig mat/sötsaker osv till dig. Så kan ju han ha ditt visakort o du får kontanter att använda o redovisa med kvitton. Under en tid.
    Tror du behöver någon som hindrar dig annars kommer du fortsätta.
    Hur kommer det sig att du slutat med energidrycker men sedan börjat igen?
    Inte konstigt din diabetes osv är dålig.
    140 kg. Inte lite!! 3 mig.

    Like

  6. Förstår fortfarande inte hur en operation ska kunna få sig att ändra vanor?
    Begriper inte…. har du inte klarat att sluta röka o motionera o äta nyttigare UTAN så lär det inte bli lättare sedan.
    Trist men sant.

    KBT o sådana saker för att slita med dina invanda beteenden är lösningen. Inte Quick fix operation. (Som ändå inte löser kärnan, huvudproblemet)

    Like

    • jag har gjort en sleeve i oktober och har gått ner massor, suget efter all skitmat jag åt innan finns ej utan nu när jag får i mig så lite som jag får i mig så väljer jag nyttig mat istället.
      har även börjat motionera mer eftersom jag orkar mer.
      sleeven är ett verktyg för mig och jag har provat många saker innan, har alltid gått ner men sen gått upp det dubbla igen. eftersom jag har kunnat stoppa i mig en massa mat som jag ej längre kan,
      att det skulle vara en quick fix operation är ju helt fel, det är ett bra VERKTYG!!!!!

      Like

  7. Är bara ärlig.
    Självklart hoppas jag att du löser detta. Vill bara att du ska inse att en operation inte löser grundproblemet du har.

    Det om att din pojkvän ska hjälpa till och se till att du ej kan köpa cigaretter; drycker o godis, det är faktiskt en väldigt bra lösning! Han vill väl att du ska må bra o vill leva länge med dig. Alltså borde han också vara mån om att du inte missköter dig.

    Like

Leave a Reply

