Hoppfull😃

I onsdags trÀffade jag vÀrldens bÀsta sköterska pÄ vÄrdcentralen!

Som alla vet har jag hemska biverkningar av min diabetes medicin.  Jag mĂ„r stĂ€ndigt illa, magen Ă€r alltid rasad.. Ja jag har inget vidare liv nĂ€r jag tar den..  NĂ€r jag ska pĂ„ nĂ„got sĂ„ tar jag inte medicinen för att fĂ„ mĂ„ bra den dagen iaf..
PĂ„ min förra vĂ„rdcentral har dom inte velat byta medicinen med ursĂ€kten “det gĂ„r över” men jag tycker att efter flera Ă„r gör det inte det..

NÀr jag var pÄ mitt första besök hÀr pÄ vÄrdcentralen sÄ trÀffade jag en helt underbar diabetessköterska! Hon tog mig pÄ allvar och bokade in mig direkt till en lÀkare som ska byta min medicin!
Ska faktiskt dit redan imorgon, fick första bĂ€sta tiden lĂ€karen hade. 

Efter besöket hos lĂ€karen imorn Ă€r det meningen att jag ska börja med nya tabletter,och en spruta varje kvĂ€ll. 💉
Det Ă€r inte insulin jag fĂ„r utskrivet utan jag fĂ„r en spruta som kickar igĂ„ng medicinen jag ska fĂ„.  Sprutan ska Ă€ven hjĂ€lpa mig att tappa vikt.

Jag kĂ€nner mig förhoppningsfull gĂ€llande sjukvĂ„rden, att jag kanske Ă€ntligen fĂ„tt rĂ€tt behandling och hjĂ€lp.  Jag har kĂ€mpat sĂ„ lĂ€nge för att fĂ„ byta medicin och fĂ„ en skĂ€lig vardag! Som det Ă€r nu kan jag inte Ă„ka buss vissa dagar för jag blir sĂ„ sjukt Ă„ksjuk pga mitt illamĂ„ende av medicinen. 

Eftersom  jag inte tagit medicinen som jag ska ha har det resulterat i att jag har fĂ„tt höga vĂ€rden pĂ„ mitt socker..

Jag vet att dricka energidryck inte Ă€r det bĂ€sta för mig.  SĂ„ dĂ€rför har jag dragit ner min konsumtion frĂ„n 5 till 2 per dag  och det har kĂ€nts riktigt bra.  Köpte hem koffeintabletter oxĂ„ om det blir för jobbigt. 

Jag kommer sĂ„klart att meddela hur det gick hos lĂ€karen imorgon. 

Nu sova!

image

Leave a Reply

