Blodprover!

Idag startade jag dagen med att ta prover!

Ska till diabetessköterskan på onsdag så var tvungen och ta proverna idag 🙂

Jag hatar att ta faste prover.. Att inte få dricka när man vill efter 22 på kvällen är skitjobbigt för mig som alltid har en flaska vatten vid sängen och kan dricka när jag går o lägger mig och när jag vaknar igen..
Fick dricka en klunk på morgonen , och den klunken var efterlängtad, men visste ju samtidigt att de lär dröja en timme innan jag får dricka igen. Så jag och D tog med oss vattenflaska till Vårdcentralen så jag kunde hinka i mig när provet väl var taget. Och tack gode gud för det, bälade i mig när D va inne och köpte cigg till mig ❤

Proverna var inte direkt lätta och ta, en sköterska som vägrar lyssna på vart jag är lättast att bli stucken..Jag sa “Stick mig i högra armen 2½cm snett ovanför leverfläcken ” Nej, de verkar inte va nåt vidare där.. Provar och sticka på ett annat ställe , fick sticka mig 4 gånger innan dom hittade nåt blodkärl och ta proverna ur.. Nu är jag blåare än blåast och kommer med all säkerhet bli ännu blåare.. Det ökar med tiden så att säga.. 😛

Jag skulle ju såklart vägas och mätas… Hua! Sa direkt att jag inte tycker om dom här maskinerna.. Men när jag väl ställde mig på den och fick fram siffrorna så var det 7 kg mindre än vad jag vägde sist ! 😀 Ingen blev lyckligare än mig! Undrar hur fan jag har lyckats bara 😛 Men det är nog för att medicinen verkar som den gör och jag sitter på toa mest hela tiden.. Behåller väl ingen näring kvar i kroppen 😦

Ikväll har jag svarat på 4 brev 🙂 Måste dock leta upp frimärken!

 

Nu ska jag spela med några kompisar! ❤

Have fun!

2 thoughts on “Blodprover!

Leave a Reply

