Helsingør

Igår kom min familj hit och vi tog en tur till Helsingør.

Jag har inte varit i Danmark på säkert 10 år om man inte ska räkna när vi åkte fram och tillbaka 2008 och bara köpte öl och sprit med bussresa.. Hehe. 
Men det va skit längesen jag var i Danmark i vilket fall som helst.  ☺

Det va riktigt trevligt, gött när båten bara tar 20 min 😉 hann röka och sen va vi framme typ. Hihi. 😘

image

Vi gick runt i stan och bara tittade, tiden sprang iväg fortare än vi hade räknat med.. Blev lite stressigt till slut 😉
Men, vi hamnade på ett köpcentrum
image

image

Ett par av örhängena jag köpte. 😊

Där hamnade jag inne på Glitter och dom hade världens deal just nu. 😊
10 kr varan på ett specifikt sortiment men köp 10 st och få dom för 50:- danska alltså.. Men de va ju billigt ändå!
Köpte såklart 10 saker, blev en del örhängen, ett halsband, hårnålar och ett armband.💜

Efter det gick vi till torget och in på en restaurang och åt lunch innan vi skulle bege oss hemåt. 😊
image

Rekommenderar starkt och gå dit. 😊 Jag är schnitzel med bea och pommes. Så sjukt gott! Danskarna vet hur man gör bea iaf 😉
image

Några bilder som togs under tiden inne i stan. ☺
image

Hemresan!
Det stora kortet är Kronborg slott. 😊 hade tyvärr bara mobilen att fota med, glömde kameran hemma.

Nu blir det sova, ville bara berätta för er om våran tripp! ❤

på återseende

Leave a Reply

